Kurssit

Seuraava koskee kaikkia kursseja ja kurssilaisia:

Kursseja järjestetään vain jäsenille.

Kaikki kurssilaiset liitetään seuran jäseneksi ensimmäisen kaudella 2023-2024 tapahtuvan ilmoittautumisen yhteydessä. Jäsenmaksu laskutetaan ensimmäisen kurssimaksun yhteydessä. Jäsenmaksu 20€/kausi per uimari tai 50€/perhe kaudelle syksy 2023 - kevät 2024.

Kurssin alkamisaika tarkoittaa altaalla oloaikaa. Paikalle on hyvä saapua ajoissa ja pukuhuonekortteja saa tiskiltä 20 min ennen kurssin alkua. Alkeisuimakoululaisten vanhemmat vievät lapsen suihkun kautta altaalle odottamaan uimaopettajaa ja uimakoulun alkua. Pitkät hiukset on sidottava kiinni.

Uimakoulut ovat sunnuntaisin .

Kurssien laskut tulevat sähköpostiin kurssien alettua.

UIMAKOULUT JA VESIRALLIT

Uimakoulut

Vesikirppu

Vaatimus: 4v ikä. Ei muita vaatimuksia
 Sisältö: Kuplat, kastautuminen, vedessä liikkuminen, kellunnat apuvälineellä.

Vesikilpikonna

Vaatimus: Sukeltaminen
Sisältö: Liukuminen, kelluminen, vesitaitavuus, sukeltaminen, 5m uinti.

Vesimyyrä

Vaatimus: 5 m uinti
Sisältö: Uimataidon ja vesitaitavuuden vahvistaminen, etenkin selkä-asento. Potkut ja käsivedot. 25 m uinti

Vesirallit (25m allas)

Sammakot

Vaatimus: 25m uinti, taito harjoitella isossa altaassa.

Sisältö:Vesitaitavuus ja kehon hallinta syvässä vedessä.

Kalat

Vaatimus: Sujuva 25 m uinti
Sisältö: Vapaa- ja selkäuinnin alkeita. Oikea uintiasento ja vesikestävyys.

Norpat

Vaatimus: 100m uinti
Sisältö: Kaikkien uintilajien alkeita, käännöksiä ja pää edellä hyppy.

Uimakoulujen hinnat 120€/10krt

Kilpauinti

Pikkusaukot

Pikkusaukot on tarkoitettu kilpauinnista haaveileville taitaville uimareille. Pikkusaukot harjoittelevat kaikkia kilpauinnin tekniikoita: startteja, käännöksiä, krooliuintia, selkäkroolia, rintauintia ja perhosuintia.  Uimarit kilpailevat seuran omissa kilpailuissa ja mahdollisuuksien mukaan lisenssittömien kutsukilpailuissa. Valmentajat valitsevat uimarit Pikkusaukot uimakouluistamme tai uintitestin kautta. Ala- tai yläikärajaa Pikkusaukkoihin ei ole. Ikähaitari on vaihdellut 6–10v välillä. Uimarit hajoittelevat vedessä 2-3 kertaa viikossa sekä kuivalla maalla kerran viikossa. Kuivanmaan harjoitukset tarkoitettu sellaisille, joilla ei ole muita urheiluharrastuksia.

Saukot

Saukot ovat nuorimpia lisenssillä kilpailevia uimareitamme. Valmentaja valitsee uimarit muista ryhmistämme tai testien kautta. Saukot harjoittelevat 3 krt/vk vedessä ja 1 ktr/vk kuivalla maalla. Kuivan maan harjoitukset ovat pakolliset, jos muita urheiluharrastuksia ei ole. Uinnin lisäksi ryhmässä leikitään ja harjoitellaan vesipallon perusteita, uimahyppyjen perusteita. Saukot otetaan sekä innostuksen, että taitojen perusteella. Vähimmäisvaatimuksina kilpauinnin tekniikoiden hallitseminen perhosta lukuunottamatta. Ikähaitari tällä hetkellä 7-10v.

Lusillit

Pesunkestäviä kilpauimareita Loimaalta ja lähikunnista! Valmentaja valitsee uimarit Lusilleihin muista ryhmistämme tai testiuinnin kautta. Lusilleihin harjoittelevat 5 kertaa viikossa vedessä ja 1-2 kertaa kuivalla maalla. Jos sinulla on muita urheiluharrastuksia ja haluat kilpailla, harjoitusmäärä voidaan räätälöidä yksilöllisesti. Liikuntaa tulee joka tapauksessa 5-7 kertaa viikossa. Tässä ryhmässä harjoitellaan aikaisintaan 10-vuotiaana.

Marliinit

Vanhimmat kilpauimarimme, jotka panostavat uintiin täysillä! Marliini -uimarimme ovat jo valinneet päälajinsa ja lähes hengittävät vettä. Uinnin lisäksi Marliineihin käyvät kuntosalilla ja kuivanmaan harjoituksissa.  Vain taivas on rajana tämän ryhmän uimareille.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

hallitus@loimaanuimaseura.fi